Eczeem - Huid en Haar Clinics
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-22802,,select-child-theme-ver-3.7.1485254937,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Eczeem

Veroorzaakt door factoren van binnenuit en van buitenaf

Een ontstekingsreactie

Eczeem is een ontstekingsreactie van de huid die veroorzaakt wordt door factoren van binnenuit en van buitenaf. Op de huid zijn kleine bobbeltjes en blaasjes zichtbaar. De huid is rood en jeukt. Het is een steriele ontstekingsreactie, wat inhoudt dat het niets met bacteriën te maken heeft. Het kan op alle plekken van de huid voorkomen.

Hoe ontstaat eczeem?

Het kan ontstaan door zowel inwendige als uitwendige factoren. We spreken over:

• Constitutioneel eczeem: ontstaat door een aangeboren aanleg
  • Allergisch contacteczeem: dat ontstaat door contact met een stof waarvoor iemand een allergie heeft
  • Ortho-ergische contactdermatitis: veroorzaakt door beschadiging van de huid door een irriterende stof

Boek nu online

Er zijn drie stadia te onderscheiden: de acute fase, waarbij de huid rood en gezwollen is met blaasjes en bobbeltjes. In ernstige gevallen is het nattend, doordat de blaasjes openbarsten. In de subacute fase drogen de blaasjes in en wordt de huid droog en schilferig. In de chronische fase neemt de roodheid af, wordt de huid dikker en ontstaan er kloven.

Hoe kan eczeem behandeld worden?

Een goede samenwerking met uw huisarts en/ of dermatoloog staan bij ons in een hoog vaandel. Door ervaring, kennis en expertise kunnen wij behandelingen bieden die je nog niet kent. Het juiste advies omtrent huidverzorging, behandelingen die ervoor zorgen dat de eczeem huid weer strakker en vulling krijgt. Het is bij ons mogelijk door de laatste innovatieve producten en behandelingen. Bel ons!

eczeem