Laser schimmelnagels - Huid en Haar Clinics
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-21870,,select-child-theme-ver-3.7.1485254937,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Laser schimmelnagels

De warmte vernietigt de schimmels

Een infectie in de nagel

Een schimmelnagel is een verdikte, verkleurde en brokkelige nagel, veroorzaakt door een schimmelinfectie die in de nagel groeit. De meeste schimmelnagels (98%) zijn aan de voeten te vinden, schimmelinfecties aan de vingernagels zijn zeldzaam.

De voeten kunnen besmet raken met een schimmel door met blote voeten rond te lopen in kleedkamers, douche ruimten, sportclubs, zwembaden, sauna’s, enzovoort. De schimmels kunnen zowel de huid als de nagels infecteren. Schimmelsporen kunnen ook in leven blijven in schoenen en van daaruit weer de huid besmetten.

Tijdens de behandeling wordt gebruikt gemaakt van een diode laser. Door de warmte van de laser worden de schimmels vernietigd. Ze worden als het ware gekookt. Door de behandeling zal het nagelbed en de omliggende huid niet beschadigd worden. Na verloop van tijd zal het door de schimmel beschadigde deel van de nagel uitgroeien en wordt het vervangen door een gezonde nagel. De laserbehandeling kan in alle stadia van de infectie toegepast worden en heeft geen bijwerkingen zoals medicijnen.
Hoeveel behandelingen er nodig zijn is afhankelijk van de schimmelnagel.

schimmelnagel laserbehandeling