Rimpels - Huid en Haar Clinics
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-21761,,select-child-theme-ver-3.7.1485254937,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Rimpels

Na uitgebreid advies de beste behandeling

Rimpels zijn de lijnen en plooien in je huid.

Sommige rimpels kunnen diepe kloven of groeven worden en zijn vooral te zien bij je ogen, mond en nek. Als je je zorgen maakt over je rimpels maak dan een afspraak bij ons. We beoordelen je huid en stellen een persoonlijke huidverzorgingsplan voor je op.

Oorzaken
Rimpels worden veroorzaakt door een combinatie van factoren – waarvan sommige je kunt controleren, sommige kan je dat niet.

Leeftijd
Als je ouder wordt, wordt je huid van nature minder elastisch en kwetsbaarder. Verminderde productie van natuurlijke oliën droogt je huid uit en veroorzaken zo de rimpels. Vet in de diepere lagen van de huid vermindert. Dit zorgt voor losse, hangende huid en meer uitgesproken lijnen en groeven.

Blootstelling aan ultraviolet (UV) licht.
Ultraviolette straling die het natuurlijke verouderingsproces versnelt, is de primaire oorzaak van vroegtijdige rimpels. Blootstelling aan UV-licht breekt het bindweefsel van uw huid, het collageen en de elastine vezels, die in de diepere laag van de huid (dermis) liggen. Zonder dit ondersteunende bindweefsel verliest de huid kracht en flexibiliteit. De huid begint dan te zakken en rimpels tekenen zich eerder.

Roken
Roken kan het normale verouderingsproces van uw huid versnellen, wat bijdraagt aan rimpels. Dit kan te wijten zijn aan veranderingen in de bloedtoevoer naar de huid.

Repetitieve gezichtsuitdrukkingen
Gezichtsuitdrukkingen, bewegingen en uitdrukkingen, zoals je ogen samenknijpen of glimlachen, leiden tot fijne lijntjes en rimpels.  En als de huid ouder wordt, verliest het zijn flexibiliteit en is niet meer in staat om terug te veren op zijn plaats. Deze groeven worden dan permanent op je gezicht.

rimpels

Een afspraak voor een huidanalyse