Vaatlaser - Huid en Haar Clinics
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-22577,,select-child-theme-ver-3.7.1485254937,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Vaatlaser

Verwijde haarvaatjes de oorzaak

De volgende huidaandoeningen behandelen we met succes:

• Rosacea
  • Spider naevi (spinnetje)
  • Angioma Senile (kers angiomen)
  • Couperose
  • Teleangiëctastieën
  • Besenreisen (verwijde beenvaatjes)
  • Wijnvlek
  • Poikiloderma van civatte/erythrosis interfollicularis colli (combinatie verwijde bloedvaatjes en pigment veroorzaakt door te veel zonblootstelling)
  • Venous lake (bloedblaasje op de lip)
  • Rode littekens

Bovengenoemde aandoeningen kunnen door middel van de vaatlaser verwijderd of verminderd worden. De laser geeft een bepaalde straling licht af die diep doordringt in de huid. De hemoglobine (rode kleurstof in het bloed) absorbeert deze straling waardoor verhitting in het vaatje ontstaat. Tegelijkertijd wordt de huid gekoeld waardoor het omringende weefsel wordt beschermd. De verhitting in het vat zorgt er voor dat het vaatje wordt dicht geschroeid. Het vaatje is beschadigd en niet meer bruikbaar. Het lichaam ruimt dit vervolgens vanzelf op. Afhankelijk van de hoeveelheid vaatjes duurt een behandeling 10 tot 30 minuten. Direct na de behandeling is de huid rood en kan wat gezwollen zijn. Dit is normaal en trekt na enkele uren vanzelf weg. Vaak zie je meteen na de behandeling dat de vaatjes zijn verminderd. Na drie weken is de huid volledig hersteld en ziet u het uiteindelijke resultaat. Voor een zo optimaal mogelijk resultaat zijn tussen de 3-5 behandelingen nodig met een tussenpoos van drie tot acht weken.

Na de behandeling is het van belang om de gelaserde gebieden te beschermen tegen UV-straling door het gebruik van een zonnecrème met een SPF 30 of hoger. Dit om nieuwe vaatjes en pigmentvlekken te voorkomen.
Bent u benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor u? Maak via de website een afspraak voor een intake. Tijdens de intakekrijgt u hier meer voorlichting over.

pigmentlaser